Vanlige spørsmål angående søknader om studentbolig

Har du spørsmål angående søknaden din om studentbolig? I de fleste tilfeller skal du kontakte utleier direkte. Dette er den samme kontaktpersonen du har kommunisert med via Hybel tidligere.

Her er en oversikt over vanlige spørsmål og hvordan du får svar på dem:

  • Hva skjer hvis jeg ikke kommer inn på studiene jeg har søkt på?
    Kontakt utleier for å forhøre deg om deres retningslinjer for slike tilfeller.

  • Når får jeg svar på søknaden min?
    Kontakt utleier for å få informasjon om deres rutiner for tildeling av studentboliger.

  • Jeg får ikke signert leiekontrakten min fordi fristen har gått ut
    Ta kontakt med utleier slik at de kan sende kontrakten på nytt og oppdatere signeringsfristen for deg.

  • Jeg finner ikke søknaden min
    Du finner søknaden din via Meldinger i menyen på Hybel i samtaletråden med utleieren du har søkt hos. Du kan åpne søknaden derfra.

  • Hvordan endrer eller trekker jeg søknaden min?
    Gå inn på søknaden via linken du finner i samtaletråden med utleieren din. Du kan endre søknaden frem til den er akseptert eller avslått.

  • Søknaden min er avslått, hva gjør jeg nå?
    Kontakt utleier for å få en begrunnelse for hvorfor søknaden ble avslått.