Med API-integrasjon opprettes kunder og kundereskontro automatisk i 24SevenOffice, og både fakturaer og innbetalinger bokføres fortløpende.
For å sette opp integrasjonen gjør du følgende:
- Gå til Rapporter > Innstillinger i menyen
- Sjekk at kontoene er satt opp riktig i henhold til kontoplanen i 24SevenOffice
- Under API-integrasjoner trykker du Valg > Opprett integrasjon for foretaket det gjelder
- Velg 24SevenOffice og trykk på Gå videre
- I feltet Regnskapskonto for fordringer på leietakere bør du normalt benytte konto 1500.
- Tilslutt legger du inn 24SevenOffice brukernavn og passord.
- Når du lagrer skjemaet leter vi opp en klient/identitet knyttet til din 24SevenOffice bruker som har samme navn som foretaket ditt i Hybel og kobler denne til integrasjonen. Hvis vi ikke finner noen klient vil du få feilmelding.
Viktig: Selv om du benytter konto 1500 i API-innstillingene for kundefordringer, skal du ikke endre kontoen for Fordringer leietakere i de generelle kontoinnstillingene på Hybel. Her bør du fremdeles bruke 1510 eller en annen konto som ikke støtter kundereskontroføring. Årsaken til dette er at betalinger knyttet til fakturaer som ble opprettet før API-integrasjonen startet fremdeles vil føres mot denne kontoen. Dette sikrer at betalinger uten matchende fakturaer ikke føres mot kundereskontro. Tilsvarende gjelder dersom betalingen skjedde før API-integrasjonen startet. I slike tilfeller vil fakturaen ikke bokføres mot kundereskontro, men mot kontoen satt opp under Fordringer leietakere, siden betalingen allerede er bokført mot denne.
Dersom noe er satt opp feil, vil du motta en epost til adressen du registrerte. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.
Hybel kjører overføringer én gang i døgnet. Under API-integrasjoner i Hybel finner du også sync-historikk.